The solution was awarded at the UN Food Systems Game Changers Lab 2021 - "building local food communities"
The project wins the Tuscany Region tender for the creation of a digital platform for logistics and eCommerce (e-CommUnity)
5 Soggetti proponenti:
​
- Capofila: Distretto Rurale e Biologico della Val di Cecina,
- Distretto Rurale Terre pisano livornesi,
- Distretto Rurale della Lunigiana
- Strada del Vino delle Colline Pisane
- Comunità del Cibo di Crinale;
Soggetto beneficiario:
- Rete di 24 imprese del territorio, agricole (di cui 13 biologiche), agroalimentari, di servizi e logistica
​
Soggetto Progettista:
​
Venticinquanta srl
​
Partner Progettisti:
Share Srl, FOL.it Srl, Ammodino
Our team
Dedication, experience, passion
Ours is a special team made up of trained and highly experienced people, who share an ethic oriented towards social and environmental as well as economic sustainability.
Stefano Gonnelli
Vencicinquanta, Founder and CTO
Esperto di gestione progetto e di reingegnerizzazione di processo. Da quasi 30 anni si occupa di progetti di sviluppo di piattaforme di corporate software in vari settori industriali, dallo spazio alla finanza, al controllo di processo e supply chain. E' anche agricoltore e Presidente del Biodistretto Valdera.
Massimiliano de Gabriele
FOL.it, Founder and CEO
Digital entrepreneur, passionate about communication, he founded Fol.it, Internet Service Provider and Ammodino: an innovative multi-service company created to support businesses through digitalisation and subsidized finance.
Claudio di Silvestre
Share Italia, Founder
The Last Mile is the world in which iI worked for years, first with TNT and then with Amazon. His comptence is around logistics, of which he has a clear vision, excellent preparation and a strong determination to sow and reap the fruits of his work and preparation.
Alice Gonnelli
Vencicinquanta, Social Media Manager
Dall'alto della sua Giovane età è incaricata di gestire il marketing e la pubblicità sui canali Social. Questa gestione include numerosi macro-task tra cui la definizione degli obiettivi, lo sviluppo della brand awareness e della reputazione online.